روابط‌عمومی، رکن اساسی در نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی است

 شهردار کرمان در گردهمایی روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی:

روابط‌عمومی، رکن اساسی در نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی است

 

شهردار کرمان با اشاره به جایگاه و اهمیت روابط‌عمومی در عصر ارتباطات، روابط‌‌عمومی را رکن اساسی در نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی دانست.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در گردهمایی روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، ضمن گرامیداشت این روز، به نقش روابط‌عمومی در افزایش و ارتقای آگاهی‌‌ آحاد جامعه، فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی اشاره کرد و گفت: روابط‌عمومی به‌عنوان اصلی‌ترین حلقه ارتباطی بین مردم و مسئولان، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی را فرصت مبارکی دانست تا همۀ فعالان عرصۀ ارتباطات برای توسعۀ ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی و ارزشی این حرفۀ ارزشمند، با رعایت اخلاق، در حوزۀ عملکردی خود تلاش کرده و جایگاه این حرفه را در جامعه اسلامی ارتقا بخشند.

شهردار کرمان افزود: در واقع روابط‌‌عمومی به‌عنوان حوزه‌ای منسجم و هدفمند، با تلاش آگاهانه و مؤثر در جهت اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی، می‌تواند پلی برای ایجاد و حفظ ارتباط یک مجموعه با مردم باشد و نقش مهمی در پیشبرد اهداف یک نهاد یا سازمان، بهبود کیفی و کمی فعالیت‌ها و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی ایفا کند.

 

رشد، بالندگي و تعامل سازمان‌ها و جامعه، هنر بزرگ روابط‌عمومي

عالم‌زاده با بیان این‌که نقش برجستۀ روابط‌عمومي در هر مجموعه‌اي به‌عنوان آينه‌اي شفاف در دريافت و انعكاس واقعيت‌ها بر كسي پوشيده نيست، گفت: رشد، بالندگي و تعامل سازمان‌ها و جامعه، هنر بزرگ روابط‌عمومي است.

وی افزود: بدون شک همکاران خدوم روابط‌عمومی، مشعل‌داران توسعۀ ارتباطی هستند و با الهام از دانش ارتباطات که الف‌بای آن، هم‌افزایی، هم‌اندیشی، همدلی و  هم‌سویی است، در مسیر اطلاع‌رسانی اقدامات و عملکرد سازمان و پیشبرد اهداف آن گام برمی‌دارند.

شهردار کرمان سرعت عمل در اطلاع‌رسانی را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و افزود: اما سرعت عمل نباید در صحت خبر خدشه‌ای وارد کند و اخبار باید با سرعت، صحت و درستی در اختیار مردم قرار گیرد.

عالم‌زاده افزود: باید در سازمان‌ها و مناطق شهرداری همدلی و همراهی یکپارچه در حوزۀ خبر و اطلاع‌رسانی وجود داشته باشد و از همۀ ظرفیت‌ها، ابزارها، امکانات موجود و به‌ویژه ظرفیت‌های مردمی استفاده شود تا به نتایج خوبی در این حوزه دست یابیم.

وی همچنین ایجاد بستری مناسب برای پاسخ‌گویی مسئولان به خواسته‌ها و سوالات مردم را لازم و ضروری دانست و افزود: آموزش نیز از مواردی است که در ارتقای روابط‌عمومی‌ها، نقش مهمی ایفا می‌کند.

شهردار کرمان در پایان به بیان راهبردهایی جهت انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مختلف شهرداری پرداخت.

م.ا

View the embedded image gallery online at:
https://www.kerman.ir/index.php/fa/2016-01-16-04-50-56/10828-2020-05-16-09-13-23?tmpl=component%20;print=1#sigProId54c86a6742

چاپ