ارایۀ خدمات به‌صورت مجازی در شهرداری‌های مناطق پنج‌گانه

در راستای تسهیل امور ارباب‌رجوع انجام می‌شود؛

ارایۀ خدمات به‌صورت مجازی در شهرداری‌های مناطق پنج‌گانه

 

شهردار کرمان، بر ارایۀ خدمات شهرداری کرمان به‌صورت آنلاین و از طریق سایت و اپلیکیشن، تأکید کرد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در نشست تشکیل کارگروه میز خدمت شهرداری و بررسی تسهیل امور ارباب رجوع و خدمت‌رسانی بهتر و سریع‌تر به شهروندان گفت: درصدد هستیم با ارایۀ بیشتر خدمات از طریق سایت و اپلیکیشن، باعث سرعت بیشتر خدمت‌رسانی و راحتی مراجعه‌کنندگان شویم.

وی ادامه داد: از آن‌جاکه در مناطق شهرداری، عمدۀ کار ارباب‌رجوع با بخش شهرسازی است، با انجام امور به‌صورت غیرحضوری، علاوه بر کاهش حجم بالای مراجعه‌کنندگان، رضایت مردم و راحتی آن‌ها را فراهم می‌کنیم. در این زمینه حتی می‌توانیم با قرارداد با دفاتر خدمات الکترونیک، به افرادی که کمتر به فضای مجازی اشراف دارند، خدمت‌رسانی کنیم. 

عالم‌زاده با اشاره به استقرار میز خدمت در شهرداری بیان کرد: میز خدمت باید توسط افراد کارشناس و مطلع در همۀ زمینه‌ها که گردش کار را می‌دانند و صاحب تجربه هستند، اداره شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه در حال حاضر در شهرداری میز خدمت وجود دارد، ادامه داد: تأکید بر این است که در اجرای کامل و استاندارد این طرح، هم امکانات و رضایت کسی که خدمت ارایه می‌دهد و هم کسی که خدمات را دریافت می‌کند، فراهم باشد؛ ضمن اینکه در ارایۀ خدمات به افراد، باید عدالت اجتماعی رعایت شود.

وی گفت: پیشنهاد من این است ابتدا در یکی از مناطق پنج‌گانه به‌صورت پایلوت، میز خدمت به‌صورت استاندارد و کامل اجرا شود و سپس به سایر مناطق تسری یابد.

شهردار کرمان بر تسهیل امور ارباب رجوع و ارایۀ خدمات به‌صورت غیر حضوری در شهرداری کرمان، به‌خصوص در ایام همه‌گیری بیماری  کووید ۱۹ تاکید کرد. 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌‌ی سرمایه‌ی انسانی شهردار کرمان نیز  در این نشست با اشاره به بخش‌نامۀ ابلاغی رئیس جمهور در سال ۹۷ مبنی بر ارایۀ خدمات و تکریم ارباب رجوع توسط میز خدمت گفت: هدف از تشکیل میز خدمت، انجام تخصصی کارها توسط کارشناسان مطلع هر دستگاه برای ارباب‌رجوع است. حتی دریافت مدارک و نوبت‌دهی باید به‌گونه‌ای باشد که مراجعه‌کنندگان سرگردان نشوند.

غلامرضا رجایی افزود: البته باید بین مردم هم فرهنگ‌سازی شود تا کارها را به میز خدمت بسپارند؛ چراکه برخی افراد فکر می‌کنند باید خودشان کارها را انجام دهند تا به نتیجه برسد؛ درحالی‌که میز خدمت به بهترین نحو کارها را انجام می‌دهد.

وی گفت: در این خصوص کار گروهی برای ارایۀ بهتر خدماتِ میز خدمت در شهرداری کرمان تشکیل دادیم تا با استانداردسازی خدمات میز خدمت و به‌کارگیری نیروهای متخصص، رضایت و راحتی مراجعه‌کنندگان را تأمین کنیم.

مدیر بازرسی شهرداری کرمان نیز گفت: میز خدمت، هم به‌صورت ذاتی برای یک اداره و سیستم لازم است و هم وجود آن برای ایام بیماری کووید ۱۹ و پیشگیری از ازدحام جمعیت و در نتیجۀ جلوگیری از انتقال این  بیماری،  ضروری است.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی ادامه داد: افراد متخصص و کارشناس با داشتن امکانات لازم، باید تعیین کنند ارباب‌رجوع وارد اداره شود یا می‌توان کار وی را توسط کارشناسان انجام و نتیجه را به آن‌ها اطلاع داد.

حسینی افزود: این کار باعث جلوگیری از سرگردانی مراجعه‌کنندگان و ارایۀ خدمات بهتر و سریع‌تر به آن‌ها می‌شود؛ ضمن اینکه از ازدحام جمعیت در این دوران جلوگیری می‌کند.

چاپ

 اينجا شهرداري کرمان ... اينجا شهرداري کرمان ...

 سامانه ارتباط مردمی : 137
سامانه پیامکی : 10001371000
تلفن های تماس : 32268350-034
آدرس ساختمان شهرداری مرکز :
کرمان - میدان شورا
کد پستی شهرداری:7614764447